Setiap kepahitan akan kita telan tetapi disebalik kepahitan ada tersirat kebaikansaia mesti belajar hidup tanpa Si Dia
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers




GULA-GULA KAPAS SAIA MOHAMAD AZMIR BIN SARIF I LOVE HIM SO FREAKING DAMN MUCH 28 FEBRUARY 2012 THE DATE TAKEN walaupun saia selalu gado dgn dea tapi saia tetap sayang dea sanad2

Isnin, 28 Mei 2012

maruah ku dihina

kau lelaki..tolong jaga ayat kau kalau nak menegur seorang perempuan!
IF NAK TENGOK CLICK JERR
just becoz u have lots of book in your table.. just becoz u feel like u have thousands of knowledge.. juz becoz u dont post your own pictures.. just becoz ur FACEBOOK dont talk about your personal life. .juz becoz you think that your girlfrend is perfect enuf than other girl.. so u think that you are so perfect? so u think that other people which is not like u and ur blog is bad?? so u think you can humiliating and criticizing others so badly?? i wanna say..u such an ugly hypocrite!!
in general..im sick with the people that they think there are good in judging but in fact..they are totally wrong!!!
engkau seorang lelaki...dengan sesuka hatinya nak kutuk kami..cakap hal peribadi kat FB..etc..etc..all the time.. but..pernah kah korang terfikir..korang engkau seorang lelaki yang menjatuhkan maruah..yang mempermainkan wanita?? menegur biar orang faham..tapi..perlu ke kau tulis dengan ayat sampai jual pantat kat k0lej PSDC,kat korong dengan harga 5 ringgit only??? what the fuck is that?kau menegur dalam masa yang sama kau bercakap macam sedang tengok filem lucah?so kau fikir kau cukup sinis ke? orang yang kau add ko maki,ko malukan aku ko jatuhkan maruah diri aku? ape niyy? u are muslim right? macam mne dengan orang yang non-muslim yang bacanyer? dapatkah mereka terima makian ko? must they think Islam is not good & berfikir itu ini...kau seorang lelaki mestilah menegur kami dengan perkataan yang baik bukan dengan makian dan habuan
but i wanna ask u..is that nasihat??is that teguran?saya rasa kau tidak lebih daripada mahu menggunakan kebodohan perempuan untuk kepentingan kau sendiri! bukan main gah kau mengkritik bla..bla..bla..but at the same time..kau seolah olah menghina perempuan..kau bercakap pasal harga diri, murah, dan sebagainya..seolah-olah kau mahu membuka semua aib yang kadang2 orang lain xperasan..tapi kau beritahu pada semua biar semua orang perasan.. kau berkata.wanita itu yang membiarkan dirinya untuk dimalukan..sebenarnya kau sendiri yang memalukan wanita..kau yang mengaibkan mereka..jika wanita itu sudah buat perkara yang memalukan mereka..apa hak kau untuk menambah malu dan aib wanita tersebut? tapi pada masa yang sama..kau bercakap tentang perkara lucah..kau mengkritik dan membuka segala2nya..macamlah girlfriend kau bagus kn..macamlah kau xpernah berpegang tangan dengan girlfriend kau..macamlah girlfrend kau menutup aurat dengan betul dan sebagainya.. aku tak mengatakan bahawa kau perlu sempurna baru nak menegur orang..tapi biarlah bertempat..jangan menjadi terlalu hipokrit..jangan kau hanya mahu membuat modal untuk entry kau padahal dalam hati & pemikiran kau yang kotor..SAYA ULANGI,,kotor!!!!! kita konon2nye islam..lantang menegur orang lain..tegur dan caci dalam masa yang sama..ya..we are muslim..but majority of us, do not practice Islam the way it must be practiced. In fact, the majority of us are hypocrites, pretending and showing one side while the truth is otherwise. We backbite, we gossip, we cheat, and we don't work honestly..siapa sangat diantara kita benar2 jujur??i think that im not that stupid untuk menilai jujur atau tidak seseorang itu as YOU think that you are not stupid untuk menilai baik dan buruknya seseorang itu.. saya tidak pernah menyuruh mana2 diantara korang menafikan atau menentang sesuatu yang salah..yang salah tetap salah dan kau wanita harus memperbaikinya..tapi saya benci pada lelaki yang sengaja menambahkan perasa dan rempah diatas ketidaksempurnaan kami termasuk saya sendiri untuk menyedapkan cerita..dengan itu..kau lelaki seolah olah mengajak semua orang untuk prejudis terhadap perempuan..prejudis prejudis sana..prejudis sini....saya benci itu.sungguh. saya tulis entry ni sebab saya rasa sedikit tersentuh bila seorang kawan yang bukan islam dimaki dan dicaci tentang maruahnya begitu juga dengan saya,saya betul2 sedih dengan makian sedemikian tapi dengan bahasa yang sangat celaka.. kau dah berkata lucah dengan aku dan kawan2 aku,family aku ambik serius pasal ni kerana ia menjatuhkan maruah &dibawah AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998
taw kan apa hukumannya? orang yang melakukan suatu kesalahan di bawah seksyen ini apabila disabitkan boleh didenda tidak melebihi lima puluh ribu ringgit atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi satu tahun atau kedua-duanya dan hendaklah juga boleh didenda selanjutnya satu ribu ringgit bagi setiap hari kesalahan itu diteruskan selepas pensabitan.& aku nak bagitahu kau if kau buatt lagi memang sipa lahh nasib ko,langitt ni tinggi kew rendah yewk?yang peringatan saya untuk anda ;)YEWW,memang KAMI PEREMPUAN YANG BERSIFAT LEMAH TAPI KAMI BUKAN SELEMAH YANG KAU SANGKA,KAMI PEREMPUAN KUAT DAN TIDAK TAKUT KEPADA MANUSIAaku pembela nasib perempuan. sepatutnya kau respect kami macam mana kau respect ibu kau sendiri yang melahirkan kau tuh...bukan kau sesuka hati kau memaki &keluarkan kata-kata kesat...
so..kau bebas untuk menulis dan berkata apa sahaja..APA SAHAJA..sebab is your blog i dont care..but..please..show your respect to others..at least!! p/s: i dont mind if sesiapa nak mention my name in their entry sebagai contoh..i really dont mind.but one thing saya nak cakap, I am not naive..and i know every single thing happening around me.. p/s/s: siapa yang terasa..im so sorry..just my humble opinion...xperlu bersetuju dengan saya if u think that im wrong..but then..i just hope one thing..women should be protected and dihormati..so..please mind your words when u talk about someone dignity..
thanks 4 reading this
tataw nak writting apa lagii taw,,
tangan pulakk dah penat nak menaip niyy,kbye!
MY darling: MOHAMAD AZMIR =)

p/s: DONT TAKE HIM FROM ME, plz allowed owkeyh..



p/s: ini adalah luahan 100% dari hati saya , MACEH



Tiada ulasan:

im MIA :) i dnt care wht people talking bout me 'do i care bitcher! 'sporting,caring & others,i want to be myself im not hipocrit :D Thank You :D